sang hamba....

sang hamba....
izmael_hanz

Ahad, 27 November 2011

permulaan kisah aku....

10 zulhijjah 1413 bersamaa 21 jun 1991....satu detik yang ummi dan abi nantikan akan kelahiran anak yang kedua...iaitu AKU.... sedang umat muslimin mengerjakan ibadah korban..ummi pulak beradu nyawa tuk membawa aku melihat dunia... 
      azan dan iqamah berkumandang di telinga... tangisan seorang bayi yang baru melihat dunia.. trima kasih ummi dan abi... kerna kmu telah melahirkan aku..kini aku telah mengenal mereka...raut wajah mereka menjadi pelindung untuk ku..yang masih tidak tahu menahu tentang dunia sekeliling...
    semasa di bangku sekolah.. ak menjadi harapan buat ummi dan abbi...agar dapat menuntut ilmu dengan jayanya... banyak juga cabaran di sekolah ni... tp aku buat pa y terlintas dalam fikiran.. ketika BAIK terlintas di fikiran...BAIK la yang aku buat..tp bila JAHAT terlintas d fikiran..JAHAT  la y ak lakukan..sebab ak masih blom tw pa itu masa depan...
    dan sekarang..aku sebagai SANG HAMBA...yang masih mencari kehidupan..yang bermakna buat selamanya...memerlukan petunjuk dari Ilahi...kasih sayang dari keluarga...dan semangat dari orang sekeliling..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan