sang hamba....

sang hamba....
izmael_hanz

Sabtu, 29 Disember 2012

Semakin Hari AKu Semakin SEdih....

bismillahirrahmanirrahim


segala puji bagi Allah tuhan semesta Alam... selawat dan salam ke atas rasul junjungan amirul mukminin saidina Muhammad S.A.W..
wabaada.........................
 
      malam ni ringannya tangan untuk meng'update' blog tambahan lagi sejak kebelakangan ini... diriku sentiasa dilanda sedih... dan aku banyak muhassabahkan diri dengan mengenang dosa yang telah ku lakukan kepada Allah sepanjang hidupku di dunia ini selama 21tahun..... aku berusaha ingin mendekatkan diriku padaNya.. dengan cara yang diredhaiNya... air mata kadang2 membasahi pipiku.. bukan sebab ujian yang menimpa diriku...tapi aku takut aku jauh dari nur Islam itu... takut amalan yang telah aku lakukan tidak diterima atas hati dalam diri ini yang banyak di dalamnya bintik2 hitam....

      duhai diri, sang hamba di muka bumi yang hanya sementara ini... dekatkan diri pada Allah.. sebab kamu(manusia) perlukan Allah... Dia yang menciptakan kamu dari yang hina hingga di muliakan menjadi khalifah..dan kembalinya kamu nanti kepada asal kejadian...aku manusia yang duduk dalam sebuah roda...bila naik..aku lupa..aku alpa..bila di bawah..aku sibuk mula tercari2...  meminta pertolonganMU... 

       Ya Allah..kuatkanlah aku dalam mencari keredhaanMu.. istiqomahkanlah diriku dalam usaha ini... Ya Allah aku rindukan para RasulMu...Sahabat2 mereka... dan aku rindukan sunnah... dalam perjalanan hidup ini...aku berserah ke atas takdir ...yang membawa aku...sehingga ke hujungnya....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan