sang hamba....

sang hamba....
izmael_hanz

Khamis, 13 Jun 2013

oh serban hitam...

5 syaaban 1434
(13 jun 2013)
~bismillah~
sunnah rasulullah indah tapi hakikatnya berat untuk dilaksanakan.
serban yang susa aku tuk aku cari kerana warnanya fully black.
"kata pacik penjual nasi kukus ayam rempah(ore kelate) tempat feveret food aku tu..katanya wah ini baru lawa... hehe.. aku hanya senyum"..aku baru selesai dari masjid..dan  cuba membiasakan diri pakai serban... selalu pakai kat kampus aku ja...

~Sunnah itu indah jika kita biasakan diri dengannya~
mula2 apabila ingin memulakan suatu yang jarang kita biasakan.. rasa macam pelik semacam.. begitula perasaan aku..aku rasa pelik dan takut org lain akan kata itu ini,ini itu bla2... bagi aku cuba sahaja dan pastikan istiqamah dengannya... kerana semua itu boleh merubah apa yg selama ini kita takut...  lama kelamaan diri ini sudah biasa dengannya dan rasa bahawa islam itu mencnatikkan kita sebenarnya jika ia bertepatan dan x berlebi2..kata rasulullah..lebih kurang begini isi penyampaiannya... amalan yang baik ialah sedikit tapi berterusan... 

~hakikatnya berat untuk dilaksanakan~
zaman moderen sekarang (wah ngomong indon suda)... kita di suntik dengan gaya yang pelbagai... korea style... western style.. mcam2 la.. sehingga kita nmpak fesyen mereka lebih anggun berbanding yang lain... bila kita terbiasa dengannya mana mungkin kita akan cuba sesuatu yang menjangkalkan.. ini la yang dikatakan berat hati tuk melakukannya.. bagi aku.. aku cuba buat sesuatu yang orang kata semaikan benih dengan baja yang asli... jadi hasilnya cantik..inshaALLAH
dari biji benih yang belom di letakkan baja
semaikan baja asli padanya
hehe.. pasti indah... cubala... ISLAM mencantikkan manusia..

2 ulasan:

  1. Assalammualaikum saudara ... boleh saya tahu di mana boleh dapatkan serban hitam ?

    BalasPadam
  2. Assalammualaikum saudara ... boleh saya tahu di mana boleh dapatkan serban hitam ?

    BalasPadam