sang hamba....

sang hamba....
izmael_hanz

Ahad, 4 Ogos 2013

LumRah ManusIA pUnya PeRAsaan CiNtA!

27 RAMADHAN 1434
~bismillah~

satu perasaan yang akan hadir pada diri setiap manusia ....
satu perasaan akan membuat diri merasa indah...
satu perasaan membuat diri berasa senang dengan kehadirannya...

tapi, jika di salah guna, perasaan tersebut akan menjadi satu ancaman buat diri kita..

satu perasaan yang boleh merosakkan jiwa..
satu perasaan merosakkan akhlak..
satu perasaan yang melebihi nilai diri...
dan satu perasaan yang mengurangkan kepercayaan sesama diri...

hehe..  aku rembulan yang punyai teman seribu bintang d angkasa...ada yang berdekatan dengan aku.. dan ada juga terlampau jauh dari ku... tapi mereka tetap mnemani ku di kala malam menjelma... begitu indah aturan Ilahi...yang telah ditetapkan... masing2 menyinari malam... akan tetapi smua ni akan terhalang dari penglihatan manusia bilamana awan yang tebal cuba menghalang...  tapi bintang dan bulan tetap di atas dan teguh menyinari malam kerana itu peranannya..

CInta HADIR tuk menguji diriku supaya aku mengawalnya dengan tidak membatasi had sebagai hamba Allah..
CinTa juga Hadir tuk melihat aku supaya bersabar dalam mengharungi perjalanan hidup..
CinTa juga Hadir agar bisa aku menjadi Insan yang menikmati lumrah kehidupan..

Cinta Dan Kejujuran memainkan peranan Penting.. kErana mereka di satukan melalui kejujuran yang diperlihatkan...
Cinta Juga selalu di Kaitkan dengan melakukan declaration of relationship among 2 persons (min & mat)...

bila bicara soal ini..aku insan yang mempunyai cinta... cintaku ini ku serah kan pada Pencipta cinta... cintaku juga ku serahkan pada Rasulku...cintaku pada kedua ibubapaku serta keluargaku...  tetapi bila dikaitkan dengan jodoh... aku cuba tuk mengehadkan melalui situasi yang d syariatkan.. kerana ada etika yang perlu d patuhi agar nIlai Cinta tidak menjadi ROSAK...


kita melihat bulan yang sama.....


Tiada ulasan:

Catat Ulasan